عوارض جانبی مصرف قرص وارنیکلین چیست؟

افراد سیگاری که قصد ترک سیگار در کلینیک ترک سیگار را دارند دست به روش های مختلفی زده اند که استفاده از قرص ترک سیگار یکی از آن روش هایی می باشد که بسیاری از افراد سیگاری یا تجربه استفاده از آن را دارند و یا می خواهند که برای ترک سیگار آن را مصرف نمایند. اما استفاده از هر قرصی عوارض های خودش را دارد که به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه از هر قرصی مصرف نمایید چرا که هر فردی با توجه به شرایط بدنی خود ممکن است با آن قرصی که مصرف می نماید سازگار نباشد و خطرات جبران ناپذیری را به وقوع بیاورد.

یکی از قرص های معروفی که برای ترک سیگار مورد استفاده قرار می گیرد قرص وارنیکلین می باشد که این قرص هم به نوبه خود دارای عوارض هایی می باشد که ما در این بخش می خواهیم شما را با عوارض های آن آشنا سازیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

عوارض وارنیکلین

 

 

 

 

طبق تحقیقات انجام شده مشاهده می شود که افرادی که وارنیکلین مصرف کرده اند نسبت به افرادی که این دارو را مصرف نکرده اند، احتمال وقوع خطرات قلبی بیشتر می باشد. مواردی مانند احتمال حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر مشکلات جدی در قلب یا عروق خونی، مشاهده می گردد که در این دسته از افراد زیادتر می باشد.

لازم به ذکر است که افرادی که سیگار می کشند هم در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این مشکلات می باشند. اگر شما می خواهید که برای ترک سیگار از این قرص استفاده نمایید حتما باید قبل از مصرف آن با پزشک و افراد متخصص مشورت بگیرید تا از بروز عوارض های  بد و جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آورید.

 

 

 

 

 

 

 

 

عوارض جانبی رایج وارنیکلین

 

 

 

 

عوارض هایی جانبی و رایجی که با مصرف قرص وارنیکلین به وجود می آید هر چند برخی از این علائم ممکن است فقط برای مدت کوتاهی نمایان باشد در صورتی که عوارض ها تداوم پیدا کرد حتما با پزشک خود صحبت نمایید. چرا که ممکن است به کم کردن قرص بپردازد معمول ترین عوارض های جانبی قرص وارنیکلین عبارتند از:

 

  • درد شکم

  • سردرد

  • تغییرات در چرخه قاعدگی

  • بی خوابی

  • یبوست یا اسهال

  • خشکی دهان یا طعم ناخوشایند در دهان

  • گاز روده

  • سوزش سردل

  • تغییر در اشتها

  • درد مفاصل یا عضله

  • کمبود انرژی

  • حالت تهوع یا استفراغ

  • اختلالات در خواب و دیدن کابوس

 

 

 

 

 

 

 

عوارض شدید وارنیکلین

 

 

 

 

توجه کنید که عوارض جانبی شدید تری در مصرف قرص وارنیکلین برای راه ترک سیگار وجود دارد که برخی افراد در مواقع مصرف وارنیکلین تجربه نموده اند که شامل موارد مربوط به سلامت جسمی و روانی می باشد.

 اگر پس از مصرف این قرص عوارض جانبی شدید را مشاهده نمودید در اسرع وقت مصرف وارنیکلین را قطع کرده و با پزشک خود تماس حاصل فرمایید. چنانچه اگر پزشکتان در دسترس نبود به اورژانس مراجعه فرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عوارض جانبی فیزیکی

 

 

 

 

 

اثرات فیزیکی جدی عبارتند از:

 

مشکلات قلبی عروق، درد قفسه سینه، یا احساس فشار در سینه ،از دست دادن هوشیاری ، اختلال در صحبت کردن، تحریک پوست، سرگیجه ، خواب آلودگی ، گرفتگی صدا ، تشنج کردن ، بی حسی یا ضعف بازوها یا پاها ، درد در بازوها، پشت، ساق پا، گردن، فک یا معده ، تورم ، مشکل در بلع ، پیدایش مشکلات پوستی: پوست قرمز، متورم، تاول دار یا پوسته پوسته شده، تورم زیر پوست، تاول در دهان ، ورم در چشم ها، بازوها، مچ پا، صورت، پاها، لثه ها، دست ها، پاها، لب ها، گردن، گلو یا زبان

 

 

 

 

اثرات روانی وارنیکلین

 

 

همچنین عوارض روانی، رفتاری نیز در افرادی که این قرص را مصرف می نمایند هم مشاهده شده است که عبارتند از:

 

پرخاشگری یا تحریک پذیری ، داشتن استرس و اضطراب ، تغییرات در رفتار یا خلق و خو ، توهمات ، وحشت ،راه رفتن در خواب، افکار خودکشی ،افسردکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نحوه مصرف قرص وارنیکلین

 

 

 

این دارو را طبق تجویز پزشک مصرف نمایید.

ورقه اطلاعات که در داخل دارو قرار دار آن را با دقت بخوانید.

بعد از وعده غذایی این دارو را با یک لیوان آب پر از راه دهان مصرف نمایید.

توجه کنید که برای اثرگذاری آن حتما به صورت منظم آن را مصرف نمایید.

اگر دوز وارنیکلین را فراموش کردید به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اگر نزدیک دوز بعدی بود، دوز از دست رفته را کنار بگذارید و به برنامه مصرف عادی خود بازگردید.

 

به هیچ عنوان دو دوز را به صورت همزمان باهم مصرف نکنید.

 

 

 

 

اطلاعات ایمنی مهم در مورد وارنیکلین:

 

  • توجه کنید که وارنیکلین باعث خواب آلودگی یا مشکل در تمرکز می شود. این اثرات اگر به همراه الکل یا داروهای خاص مصرف شود بدتر می شود
  • .در هنگام مصرف این دارو از رانندگی و کارهایی که لازم به هوشیاری می باشد بپرهیزید.
  • زمانی که در حال مصرف وارنیکلین هستید، از مصرف الکل بپرهیزید.
  • اگر داروهای دیگری مصرف می کنید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  • اگر رفتار غیر طبیعی را مشاهده نمودید با پزشک خود تماس بگیرید.
  • سکته و حمله قلبی به ندرت در بیمارانی که وارنیکلین را مصرف می کنند گزارش داده شده است. با اینحال، سیگار کشیدن ممکن است خطر این اتفاقات را افزایش دهد. بیشتر موارد گزارش شده در بیمارانی رخ داده است که سابقه بیماری های قلبی یا مشکلات خاص رگ های خونی را دارند. اگر نشانه های سکته همچون سردرگمی، ضعف در یک طرف، مشکل در گفتار، مشکلات بینایی) یا حمله قلبی( همچون درد در دست چپ،فک یا قفسه سینه، ضعف و خستگی، بی حسی در بازو یا پا، سردرد شدید و ناگهانی و استفراغ، تغییر در بینایی) را تجربه کردید حتما با پزشک تماس بگیرید. اگر هر کدام از نشانه های مرتبط با بیماری قلبی یا رگ های خونی ایجاد یا بدتر شد حتما با پزشک مشورت نمایید.

 

  • اگر نشانه هایی همچون قرمزی، تاول یا پوسته پوسته شدن قرمزی و تحریک چشم، زخم در دهان، گلو، بینی یا چشم ، پوسته پوسته شدت پوست را مشاهده نمودید حتما با به پزشک خود در میان بگذارید.
  • افراد کهنسال باید با احتیاط بالاتری نسبت به مصرف این دارو بپردازند
  • زنان باردار و شیرده: اگر باردار شدید، با پزشک تماس بگیرید. ممکن است بخواهید در مورد مزایا و خطرات این دارو در طول بارداری با پزشک صحبت نمایید. هنوز معلوم نیست این دارو وارد شیر مادر می شود یا خیر. اگر وارنیکلین مصرف می کنید به کودک خود شیر ندهید.

 

 

 

 

 

قبل از مصرف وارنیکلین موارد زیر را به خاطر بسپارید:

 

 

برخی از شرایط پزشکی ممکن است با این دارو تداخل داشته باشد. اگر شرایط خاصی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 

 

اگر شرایط زیر را دارید حتما با پزشک مشورت کنید:

 

 

  • اگر به دارو، مواد غذایی یا سایر موارد حساسیت دارید.
  • اگر سابقه مشکلات و بیماری هایی از جمله کلیوی ، مشکلات قلبی، مشکلات مرتبط با رگ های خونی، تشنج، مشکلات روحی و روانی و...  دارید.
  • اگر قبلا تلاش به ترک سیگار نموده اید و عوارض های غیر عادی مشاهده نموده اید
  • اگر الکل مینوشید.
  • اگر از داروهای دیگری استفاده می کنید.
     

توجه کنید که برخی از داروها ممکن است با وارنیکلین تداخل داشته باشند. اگر سایر داروها را مصرف می کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

مصرف هر قرصی ممکن است که بر روی بدن افراد عوارض های مختلفی را نشان دهد که بسیار خطرناک بوده و امکان احتمال خطرهای بدی را دارد به همین منظور اگر می خواهید که سیگار را ترک نمایید می توانید با روش های اصولی و درستی که پیش روی شما است ماننده خانه رها بتوانید بدون هیچ دارو و عوارضی برای همیشه از شر سیگار راحت شوید اما اگر می خواهید تا با قرص هایی که در بازار می باشد امتحان نمایید حتما باید زیر نظر افراد متخصص و پزشک مربوطه این مسیر را طی نمایید تا جلوی وقوع خطرات پیش بینی نشده را بگیرید.