یک نخ سیگار با بدنتان چه می کند

این روزها یکی از مهم‌ ترین مسائلی که در دنیای مدرن مشاهده می شود افزایش مصرف نیکوتین در بین افراد می باشد. متأسفانه  روز به روز هر چی  جلوتر می‌رویم مصرف این ماده مضر بیش تر شده و سن مصرف آن پایین‌ تر می‌آید. همانطور که می دانید مصرف نیکوتین بر کل بدن تاثیر منفی را می گذارد چه یک نخ چه هزار نخ.

 

طبق تحقیقات انجام شده کشیدن هر پک سیگار توسط فرد سیگاری نه تنها ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلفی را در او زیاد می کند بلکه خطرهای غیر قابل پیش بینی را هم برای او خواهد داشت که فرد حتی به ذهنش هم نخواهد رسید. با مصرف سیگار افراد بسیاری به انواع بیماری ها دچار شده اند که روزی حتی خودشان هم فکر نمی کردند که این ماده به ظاهر بی ضرر بتواند با بدنشان چه کاری کند.
حال اگر برای شما سوال پیش آمئه که آیا حتی کشیدن یک نخ سیگار در روز هم ضرر دارد؟ ما در پاسخ به شما می گوییم بله کشیدن یک نخ سیگار در روز هم می تواند آسیب های غیر قابل پیش بینی به بدن فرد وارد نماید. به همین منظور اگر جز افراد سیگاری هستید حتما در اولین فرصت آن را ترک نمایید و حتی یک نخ هم دیگر نکشید. تا جان خود و اطرافیانتان را نجات دهید.

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عوارض های کشیدن یک نخ سیگار در روز

 

 

 

 

 

  • گرفتگی سینوس
  •  سوزش معده
  • اختلال در فشار خون
  • تپش قلب و نامنظم شدن ضربان قلب
  • مختل شدن مغز و قلب
  • کاهش سطح دوپامین
  • افزایش ترشح در مجرای بینی
  • مختل شدن کارایی ریه ها
  • مسدود شدن مجرای تنفسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


چگونه سیگار‌ را ترک کنیم

 

 

 

 

 

 

در دنیای امروزه روش های زیادی برای ترک این ماده سمی وجود دارد که برخی افراد با امتحان روش های مختلف با شکست مواجه شده اند و نتوانستند از شر آن برای همیشه خلاص شوند. چرا که با روش اصولی و مناسبی مثل خانه رها آشنا نبوده اند و به صورت خود سرانه اقدام به ترک آن نموده اند.مهمترین موردی که باید در نظر بگیرید در مرحله اول اراده و پشتکار شما می باشد زمانی که شما با ضررهای آن آشنا شوید و مصمم به ترک آن باشید نصف راه را جلو رفته اید.
روش های مختلفی در بازار وجود دارد مانند: آدامس نیکوتین، چسب نیکوتین ، سیگارهای الکترونیکی و حتی قرص های نیکوتین که استفاده از هر کدام بدون آگاهی ممکن است پیامدهایی را برای شما ایجاد نماید.
به همین منظور می توانید با خیال راحت و بدون هیچ تردیدی وارد خانه رها شوید تا مزه شیرین
ترک سیگار برای همیشه را تجربه نمایید.
خانه رها یکی از بهترین مراکزهای
کلینیک ترک سیگار می باشد که هزاران نفر از افراد توانسته اند با کمک آن ها به راحتی و بدون عواقب سیگار را ترک کرده و با داشتن رضایت کامل از این مجموعه آن را به عزیزان خود معرفی نمایند.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اعتیاد با نیکوتین

 

 

 

 

 

تأثیری که نیکوتین بر مغز و سیستم عصبی دارد از قدرت بالایی برخوردار است. زمانی که شما نیکوتین را مصرف می کنید تنها با صرف 10 ثانیه این ماده خود را به مغز میرساند. تأثیری که تنباکو بر روی مغز می گذارد به این شکل است که ، مواد شیمیایی که موجب احساس لذت می‌شود مغز به آزادسازی آن می پردازد، که به مرور زمان احساس می کنید به سطح بیشتری از نیکوتین نیاز دارید تا به همین احساس برسید و این چرخه باعث می شود تا شما به سیگار اعتیاد پیدا کنید

 

 

 

 

 

 

 

 


تأثیر تاثیر سیگار بر اعصاب و روان نوجوانان و جوانان

 

 

 

 

این روزها شاهد بسیاری از افراد زیر 18 سال می باشیم که سیگار مصرف می نمایند. این ماده بسیار آلوده و سمی باعث می شود تا تاثیرات منفی را بر بدن فرد بگذارد. بهتر است بدانید که رشد مغز تا ۲۵ سالگی ادامه دارد و مصرف این ماده سمی نیکوتین بر مغز بسیار عملکرد آن را کاهش می دهد. نیکوتین باعث می شود تا در رشد مغز اختلال پیدا نماید و باعث رساندن آسیب جدی به آن می شود. 


تأثیر منفی نیکوتین بر مغز و سیستم عصبی به این منظور می باشد که باعث آسیب رساندن به بخش های مختلف می گردد برای مثال بخش‌هایی از مغز که مربوط به یادگیری، توجه، کنترل تکانه‌ها و خلق و خوی می باشد را تاثیر بدی گذاشته و آن را مختلمی نماید. در واقع تأثیر نیکوتین بر سیستم عصبی به این صورت می باشد که موجب بی ‌قراری در افراد می‌شود و از میزان خود کنترلی آن ها کاهش پیدا می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تأثیر سیگار بر حافظه

 

 

 

 


مطالعات نشان داده که جمع شدن این مواد شیمیایی به صورت طولانی در مغز به نقض حافظه پرداخته و باعث می شود تا فرد در یادگیری دچار مختل شود. چرا که مصرف سیگار در طولانی مدت بر بخش های مختلف یعنی حافظه فعال، حافظه آینده نگر، عملکرد اجرایی اثر منفی را بر جای می‌ گذارد و موجب حواس ‌پرتی فرد سیگاری می گردد. این سه مورد بیان شده جز موارد بسیار مهم می باشد که جز الزامات فرد جهت توانایی‌های روزمره، یادگیری و به خاطر سپردن می باشد.


پس متوجه شدید که یک سیگار چه اثرات بدی را در مغز بر روی فرد ایجاد می کند پس هر زمان که متوجه فواید ترک سیگار بر مغز شدید می توانید جلوی بسیاری از خطرها و ضررها را بگیرید. و به شدت متوجه این موضوع می شوید که چقدر بر روی مغز شما اثر بدی را بر جای گذاشته بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تأثیر نیکوتین بر خواب

 

 

 

 

 

اگر دقت کنید میبینید که افراد سیگاری در مواقع خواب دچار اختلال می شوند. توجه کنید که به هیچ عنوان زمان خواب سیگار مصرف نکنید و سمت مواد حاوی نیکوتین دار نروید. چرا که مانع از داشتن خواب راحت شما می شود.
به ‌دلیل تأثیر بد آن، افرادی که در حال پیدا کردن
راه ترک سیگار هستند  دچار مشکل می گردند و حتی ممکن است نتوانند خواب راحتی را تجربه کنند ، اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که این مشکل به راحتی به مرور زمان حل می شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نتیجه گیری

 

 

 

 


پس در این بخش خواندیم که چه یک نخ چه صد نخ سیگار برای بدن افراد بسیار مضر می باشد و می تواند تاثیرات منفی را در فرد بر جای بگذارد به همین منظور در اولین فرصت حتما از این ماده دوری نمایید و زندگی سالم را به خود و اطرافیان خود هدیه دهید. کشیدن سیگار نه تنها فایده ای ندارد بلکه بدن فرد را مختل می نماید و ممکن است اتفاقات غیر قابل جبرانی را بر جای بگذارد. همین حالا می توانید با پیوست به خانه رها برای همیشه از این ماده سمی راحت شوید.