ترک سیگار با ویپ یا سیگار الکترونیکی !آیا امکان پذیر است؟

بیشتر بخوانید:  ترک سیگار با نمک و آیا ترک سیگار با نمک امکان پذیر است؟

 

 ترک سیگار با ویپ! آیا می توان با ویپ سیگار را برای همیشه ترک کرد؟ و آیا ویپ یا سیگار الکترونیکس گزینه ی مناسبی برای ترک سیگار است؟

 

این روزها افراد زیادی به دنبال ترک سیگار هستند و روش های مختلفی را برای آن امتحان کردند اگر از دسته افراد سیگاری هستید که به دنبال یک روش ساده برای ترک سیگار خود هستید و روش های ترک سیگار را بررسی می کنید ، حتما نام ترک سیگار با ویپ به گوشتان خورده است و قطعا در اطرافیان خود مشاهده نموده اید که از این وسیله استفاده می شود و کم و بیش با آن آشنا هستید ما در این مقاله سعی داریم این روش، یعنی ترک سیگار با ویپ را بیشتر و عمیق تر بررسی کنیم تا بتواند به طور کامل با آن آشنا شوید و به صورت منطقی تصمیم بگیرید که آیا این روش را انتخاب نمایید یا خیر؟

 

 

 

ویپ چگونه عمل می کند؟

 

 

اصلا ببینیم ویپ چیست و چگونه عمل می کند؟ ویپ یک وسیله است که با استفاده از باتری و حسگر اتومایزر با گرم گردن مایه ای که حاوی نیکوتین است ایجاد بخار می کند که از سال 2004 به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت. تفکر پشت ساخت آن  القای حس سیگار کشیدن و هم­زمان فراهم کردن ذخیره ­ی تناوبی نیکوتین، بدون تنفس کردن خاکسترهاست. به طوری که فرد استفاده کننده از دهانه ­ی شبیه سیگار نفس می­ کشد و هنگامی که فرد استفاده کننده نفس را بیرون می­ دهد، ابری از بخار به سرعت پراکنده می شود و دود گاز داغ­ شده، مثل سیگار، به ریه ­ها می­ رسد و همراه این بخار مقدار زیادی نیکوتین وارد بدن و مغز می شود و ایجاد حسی شبیه به سیگار کشیدن به فرد مصرف کننده القا می کند.

 

 

 

بیشتر بخوانید: تغییرات چهره بعد از ترک سیگار

 

مقایسه سیگار با ویپ

 

 

اگر بخواهیم سیگار را با ویپ مقایسه کنیم، قطعا ویپ از سیگار بهتر است زیرا از میزان مسائل ثانوی دود برای سلامتی می کاهد زیرا دود تولید نمی­ کنند، بنابراین شاید در محیطی که سیگار کشیدن در آن آزاد است،  بتوان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران از آن استفاده شود، در ضمن هیچ تنباکویی در ترکیبات آن وجود ندارد. به علاوه فرد استفاده کننده نیکوتین سنتز شده را بدون هیچ خاکستری تنفس می­ کند.

با این وجود نمی توان گفت که ترک سیگار با ویپ امکان پذیر است زیرا اصولا چیزی که ترک سیگار را سخت می کند نیکوتین موجود در آن است و ترک سیگار با ویپ نمی تواند از این مشکل جلوگیری کند زیرا مقدار زیادی نیکوتین را از طریق بخار وارد بدن فرد مصرف کننده می کند در نتیجه مصرف آن مغز را راضی نگه می دارد، در واقع ویپ می تواند جایگزین سیگار شود اما نمی تواند موجب ترک سیگار شود، زیرا زمانی می توان سیگار را ترک کرد که هوس و میل سیگار را در ذهن از بین برده باشیم در غیر این صورت ترک سیگار یک کار محال یا موقتی است.

بنابراین نمی توان روی ترک سیگار با ویپ حساب کرد و باید به دنبال راهکاری مفید گشت که بتواند گیرنده های نیکوتین را در ذهنمان غیر فعال کند زیرا برای ترک سیگار موفق لازم است که فراموش کنیم که روزی یک فرد سیگاری بودیم و باورهای تازه ای در مورد سیگار داشته باشیم.

ترک سیگار با ویپ به این جهت موفقیت آمیز نیست که از ورود نیکوتین به بدن جلوگیری نمی کند و میل و هوس سیگار را از بین نمی برد در نتیجه خودش تبدیل به عادتی می شود که باید روزی ترک شود.

 

 

 

مضرات ترک سیگار با ویپ

 

 

 

پس دانستیم که ترک سیگار در مرکز ترک سیگار با ویپ نه تها نمی تواند به ترک کمک کند بلکه مضراتی هم برای افراد دارد و از جمله ضررهای آن می توان به اعتیاد به ویپ اشاره کرد زیرا مصرف ویپ اگرچه از مصرف سیگار بهتر است اما به طور کامل بی ضرر نیست .

از جمله مضرات ویپ میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد:

ذرات موجود در مایع ویپ که در هوا پخش می‌شوند، ذرات معلق، مواد اکسید‌کننده، و نیکوتین وجود دارند. هنگام استنشاق بخارهای ناشی از ویپ، این ذرات به‌احتمال زیاد می‌توانند روی قلب و سیستم گردش خون اثر منفی بگذارند.

فقط یک پک از ویپ حاوی نیکوتین می‌تواند ضربان قلب را به میزانی بیش از ضربان قلب نرمال برساند. همچنین محققان با  بررسی  های بیشتر دریافتند که مصرف  مداوم ویپ می‌تواند تا حدی فشار خون را افزایش دهد. ضربان قلب و فشار خون بالا، در درازمدت، سلامت قلب را به خطر می‌اندازد.

ویپ ممکن است خطر ابتلا به ذات الریه را افزایش دهد و همچنین به علت جدابیت های ظاهری و بخار غلیظ آن می تواند باعث بدآموزی برای کودمان و نوجوانان شود.

ترک سیگار با ویپ ممکن است میل به مصرف نیکوتین را در افراد بیشتر کند در نتیجه نه تنها برای ترک سیگار مفید نیست بلکه می تواند منجر به استفاده بیشتر نیز بشود.

پس نتیجه می گیریم که ترک سیگار با ویپ امکان پذیر نیست و تنها می شود ویپ را جایگزین سیگار کرد.

اما توصیه ما برای افراد این است که به هیچ عنوان به سراغ ویپ یا همان سیگار الکترونیکی نروند زیرا با افزایش میل به نیکوتین اگر سیگاری نباشید ممکن است به سراغ سیگار بروید و اگرسیگاری باشید، مصرف سیگار را در شما افزایش می دهد.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از ترک سیگار نیکوتین از بدن خارج میشود

 

پس چگونه سیگار را ترک نماییم؟

 

 

 

در نتیجه ترک سیگار با ویپ را به طور کامل فراموش کنید و به سراغ روش های ترک اصولی باشید که بتواند میل و هوس سیگار را در شما از بین ببرد زیرا چنین روش هایی می تواند تضمین کند که سیگار را برای همیشه کنار بگذارید.

برای ترک سیگارکافی است که باور کنید که  اصلا کار دشواری نیست و بسیاری از افراد حتی پس از سال‌ها مصرف سیگار اقدام به ترک آن کردند. کسی که می‌خواهد سیگار را ترک کند، پس می تواند،مهم این است که از نظر فکری به درجه‌ای از آمادگی برسد تا این موضوع را پیش خود حل کند.

 

 

 

 

روش های ترک سیگار

 

 

امروزه روش های نوینی برای ترک سیگار در مرکز ترک سیگار در سعادت آباد ابداع شده است که با به کارگیری از علوم روز دنیا به کمک افراد سیگاری آمده و به آنها کمک می کند تا با تغییر باورها و سبک جدیدی از زندگی خود به راحتی آب خوردن سیگارشان را ترک کنند.

از جمله روش هایی که به این صورت به کمک افراد سیگاری آمده است ترک سیگار به روش رها است که با کمی تحقیق در مورد آن می توانید اطلاعات کاملی راجع به آن کسب کنید.

مطلبی که حائز اهمیت است این موضوع است که ترک سیگار بدون داشتن هدف و برنامه ریزی امری سخت و دشوار است ولی چنانچه از روشی اصولی و علمی برای انجام آن بهره ببرید بسیار سهل و آسان است.

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

برای ترک سیگار روش های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین روش های ترک سیگار موجود ترک با استفاده از ویپ می باشد که به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که نه تنها ویپ نمی تواند به صورت اصولی شما را از سیگار دور نگهدارد بلکه ضررهای سنگینی را به شما وارد می سازد. شما می توانید با روش اصولی و درست قدم در این مسیر بردارید و با خیال راحت از این ماده سمی و زیان بار برای همیشه در امان بمانید. روش رها جزی از روش های اصولی می باشد که شما می توانید به عنوان گزینه عالی آن را برگزینید و نتایج آن را مشاهده نمایید.