8 تا از علائم کمبود نیکوتین در بدن

تنها چیزی که در رابطه با افراد سیگاری و از نظر آن ها می توان بیان کرد کشیدن یک سیگار برای آرام شدن آن ها می باشد، آن ها اینطور می پندارند که روشن کردن یک نخ سیگار و وارد کردن نیکوتین به بدنشان می تواند در آرامش آن ها بسیار موثر باشد. خب با این حال فکر می‌کنید بزرگ ‌ترین ترسی که یک فرد سیگاری می تواند داشته باشد چیست؟

بله درست حدس زدید ترک سیگار و کنار گذاشتن آن برای همیشه و مواجه شدن با عوارض های پس از ترک می باشد.

در برخی افراد ترک سیگار و قطع نیکوتین ممکن است علائم هایی را برای آن ها نمایان سازد که دچار مشکل شود برای مثال ممکن است بر خلق و خوی فرد تاثیر بدی را بر جای بگذارد. اما این به این معنا نیست که همه افراد این علائم را تجربه نمایند.

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عوارض ترک سیگار

 

زمانی که فرد سیگاری تصمیم می گیرد تا برای همیشه سیگار را ترک نماید عوارض هایی برای فرد نمایان شود. چرا که ترک نیکوتین مساوی است با ترشح دوپامین در مغز که این موضوع باعث به وجود آمدن عوارض هایی می شود برخی عوارض سیگار که در افرادی که سیگار را ترک می کنند مشاهده می شود عبارتند از:

 

میل زیادتر به کشیدن سیگار، افزایش وزن، تغییرات خلق و خو، اختلال در خواب، سرفه های مداوم، یبوست، علائمی همانند آنفولانزا و .... که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

8 تا از علائم کمبود نیکوتین در بدن

 

زمانی که فرد تصمیم می گیرد تا سیگار را ترک نماید باعث می شود تا عوارض نیکوتین در بدن محروم شود در اوایل زمان ترک سیگار وقتی بدن با کمبود نیکوتین مواجه می شود باعث بروز علائمی می گردد که عبارتند از:

 

 

1. تاثیر نیکوتین بر مغز

 

همچنین متوجه تاثیر نیکوتین بر مغز خواهید شد که در مواردی مانند نفس کشیدن، حافظه، ضربان قلب، اشتها نقش مهمی ایفا می کند چرا که استفاده طولانی مدت از نیکوتین باعث می شود تا در تعادل پیام رسان شیمیایی مغز تغییر ایجاد نماید زمانی که فرد به سرعت از مصرف نیکوتین صرف نظر می کند باعث برهم خوردن تعادل شیمیایی می گردد.

زمانی که فرد سیگاری به نیکوتین اعتیاد پیدا می کند بدنش نیکوتین را از طریق بینی، دهان، و ریه ها جذب می شود یعنی از این مسیرها نیکوتین وارد بدن وی می شود و در نهایت به مغز او میرسد که باعث احساس لذت می دهد و به افزایش دوپامین می انجامد.

 

 

 

 

 

 

 

2. به وجود آمدن استرس و اضطراب

فرد سیگاری وقتی سیگار را ترک می کند باعث می شود تا دچار  سیگار و تاثیر آن بر مشکلات روانی و اضطراب خواهد شد .

 

3. اختلال در خواب

 

کمبود نیکوتین باعث می شود تا خواب فرد را مختل نماید و در اوایل ترک خواب مناسبی را تجربه نکند.

 

 

4. افزایش اشتها

 

فرد سیگاری وقتی سیگار را ترک می کند باعث باز شدن اشتهایش می شود و بیش تر از زمانی که در زمان مصرف سیگار غذا می خورد و این امر باعث افزایش وزن وی می شود.

 

 

 

 

 

 

5. سرفه های مداوم

 

برخی افراد ممکن است پس از ترک سیگار در کلینیک ترک سیگار سرفه های مداومی را تجربه نمایند که اصلا جای هیچ نگرانی نمی باشد چرا که این به این معنا می باشد که ریه های شما در حال بازسازی شدن می باشد.

 

 

 

 

6. علائم شبیه آنفولانزا

 

مورد دیگری که فرد در حین کمبود نیکوتین ممکن است آن را تجربه نماید بروز علائمی مانند تب، لرز، سرفه، بدن درد، ضعف بدنی و... که علائمی مشابه آنفولانزا می باشد.

 

 

 

7. تغییرات خلق و خو

 

به دلیل این که بدن به نیکوتین عادت کرده است عدم دریافت نیکوتین باعث اختلال در هورمون بدن می گردد.

 

 

8.  یبوست

 

همچنین از علائم ترک نیکوتین می توان به یبوست هم اشاره کرد که در دستگاه گوارشی بدن اثر گذاشته و آن را مختل می کند چرا که زمانی که نیکوتین قطع می شود تحرک و انقباض روده ها شروع به تغییر می نماید که طبق بررسی های انجام شده تا 1 هفته بهبود میابد.

 

 

اثرات کوتاه ‌مدت نیکوتین چیست؟

 

همانطور که می دانید ماده نیکوتین یک ماده شیمیایی فوق العاده سمی می باشد با یک سیگار معمولی و استنشاق دود آن باعث می شود تا دسته ای از مواد سمی را وارد بدن خود نماید و به بخش های مختلف بدن نفوذ نماید. که در این صورت ممکن است در زمان زیاده روی آن فرد دچار مسمومیت شود و با علائم زیر مواجه شود. تهوع، استفراغ، سردرد، عرق سرد، سرگیجه، لرزش، آب ریزش دهان، اسهال، رنگ پریدگی

 

 

 

 

 

 

 

اثرات بلند مدت مصرف نیکوتین چیست؟

 

مصرف نیکوتین در بلند مدت هم از عوارض بسیار بدی برخوردار می باشد که می توان به دچار شدن فرد به بیماری های زیر اشاره نمود:

سرطان، بیماری های شش و تنفسی، مختل شدن قلب، تغییر و بدن شدن وضعیت ظاهری، سایر بیماری هایی که بر مغز و سایر اعضای بدن اثر منفی می گذارد.

 

 

 

درمان ترک نیکوتین

 

ترک نیکوتین یکی از کارهایی است که ممکن است برای برخی افراد بسیار دشوار باشد به همین منظور افراد جایگزین های مختلفی را برای آن تعبیه می نمایند مانند: سیگار الکترونیکی، آدامس، قرص های ترک نیکوتین، چسب های ترک نیکوتین، اسپری بینی یا دهان

که هیچ کدام از این روش های مذکور صد در صد روش مناسبی برای ترک سیگار نمی باشد. به همین منظور شما باید با یک روش اصول و مناسبی قدم در این راه بگذارید و تا آخر مسیر با برنامه درست پیش بروید. در حال حاضر یکی از بهترین روش هایی که مورد اعتماد افرادی که تجربه ترک در آن را دارند می باشد تیم خانه رها می باشد.

 

 

 

 

تاثیر نیکوتین بر مغز و اعصاب به چه صورت است؟

 

سیگار تشکیل شده از مواد مضری می باشد که بر مغز فرد اثر منفی گذاشته و باعث فراموشی و سهل انگاری فرد سیگاری می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

آیا می توان مصرف نیکوتین را ترک کرد؟

 

 

بله شما هر جقدر هم به این ماده سمی اعتیاد داشته باشید می توانید برای همیشه آن را ترک نمایید اما به شرطی که با روش اصولی و مناسب این ترک انجام پذیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

در این بخش با علائم ترک نیکوتین آشنا شدیم و مشاهده نمودید که ترک نیکوتین ممکن است چه عوارض هایی را برای فرد ایجاد نماید. ترک نیکوتین باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود اما این عوارض ها و مشکلات قابل کنترل می باشد و به شرطی که فرد با انتخاب بهترین راه ترک سیگار که با تیم خانه رها موثر می باشد می تواند با کمترین عوارض در عرض چند روز برای همیشه سیگار را ترک نماید. و این مشکلات ایجاد شده را مدیریت نماید. سیگار یک ماده خانمان سوزی می باشد که هر ساله تعداد زیادی از افراد را به دام مرگ می اندازد به همین منظور اگر شما هم سیگاری هستید حتما در اولین فرصت به فکر ترک این ماده سمی برای همیشه باشید.